نظارت ۸۰ اکیپ دامپزشکی خوزستان بر ذبح دام‌ در محرم

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره‌کل دامپزشکی خوزستان از نظارت ۸۰ اکیپ ثابت و سیار بر ذبح بهداشتی و شرعی قربانی‌ها در ایام محرم خبر داد.
کد خبر : 4079
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 10 آگوست 2021 - 10:36
نظارت ۸۰ اکیپ دامپزشکی خوزستان بر ذبح دام‌ در محرم

دکتر عبدالله محمدحسنی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اجرای طرح تشدید نظارت دامپزشکی خوزستان بر ذبح بهداشتی قربانی‌ها در ایام محرم اظهار کرد: ۳۹ گروه ثابت و ۴۱ گروه سیار متشکل از ۳۱ دامپزشک، ۷۶ بازرس بهداشتی گوشت و ۲۴ روحانی ناظر ذبح شرعی به صورت رایگان بر ذبح دام‌های قربانی عزاداران حسینی در ایام دهه محرم نظارت می‌کنند.

وی افزود: این اکیپ‌ها در قالب دو شیفت‌ کاری سازماندهی شده‌اند و آماده ارائه خدمات بهداشتی به دسته‌های عزاداری و سایر شهروندان هستند.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره‌کل دامپزشکی خوزستان گفت: طرح نظارت بر ذبح بهداشتی و شرعی دام‌های قربانی همانند سال‌های گذشته در ایام ماه محرم و با هدف تامین گوشت سالم و حلال اجرا می‌شود.

محمدحسنی افزود: به منظور جلوگیری از انتقال بیماری‌های مشترک از جمله تب خونریزی‌دهنده کریمه – کنگو (CCHF) از دام به انسان، باید گوشت استحصالی به مدت ۲۴ ساعت در دمای صفر تا چهار درجه سانتیگراد نگهداری شود و از کشتار دام‌هایی که دارای نشانه‌های ظاهری غیر طبیعی، آلودگی‌های انگلی خارجی و قارچی و دام‌هایی که تب‌دار هستند، خودداری شود.

وی گفت: هماهنگی با شهرداری‌های استان خوزستان برای فعال بودن کشتارگاه در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی دانشگاه علوم پزشکی، ستاد ملی و استانی کرونا و آمادگی لازم برای کشتار دام قربانی از جمله اقدامات انجام‌شده هستند.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی افزود: همشهریان در صورت نیاز می‌توانند با شماره تلفن ۰۶۱۳۳۳۱۳۵۳ اطلاع‌رسانی و پاسخگویی اداره‌کل دامپزشکی استان خوزستان و یا شماره تلفن ادارات دامپزشکی شهرستان‌ها تماس بگیرند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.