واکنش دکتر بدر سودانی از وکلای مرکز قوه قضاییه خوزستان به اظهارات اخیر رییس اتحادیه کانون های وکلا:

هراس کانون وکلا از مرکز وکلا منطقی نیست / رییس جوان مرکز وکلای قوه قضاییه، یک انقلاب در فرهنگ وکالت ایجاد کرد / روسای اتحادیه کانونهای وکلا به قانونی بودن مرکز وکلا احترام بگذارند / تحولات در مرکز وکلای قوه قضاییه باعث شکست انحصار طلبی کانون وکلا شد / ضعف مدیریت، کانونهای وکلا را به انزوا برده است

هراس کانون وکلا از مرکز وکلا منطقی نیست.
کد خبر : 4038
تاریخ انتشار : جمعه 23 جولای 2021 - 15:43
هراس کانون وکلا از مرکز وکلا منطقی نیست / رییس جوان مرکز وکلای قوه قضاییه، یک انقلاب در فرهنگ وکالت ایجاد کرد / روسای اتحادیه کانونهای وکلا به قانونی بودن مرکز وکلا احترام بگذارند / تحولات در مرکز وکلای قوه قضاییه باعث شکست انحصار طلبی کانون وکلا شد / ضعف مدیریت، کانونهای وکلا را به انزوا برده است

دکتر بدر سودانی از حقوقدانان برجسته مرکز وکلای خوزستان در واکنش به اظهارات رییس اتحادیه کانون های وکلا مبنی بر غیرقانونی بودن مرکز وکلای قوه قضاییه گفت: هراس اتحادیه کانونهای وکلا از مرکز وکلای قوه قضاییه، معقول و منطقی نیست.

وی با اشاره به حملات و نامهربانی های بی مورد و غیرموجه اتحادیه و روسای کانونهای وکلا نسبت به مرکز وکلای قوه قضاییه در روزهای اخیر گفت: رییس اتحادیه کانون های وکلا در تازه ترین اظهارات خود گفته که رییس مرکز وکلای قوه قضاییه جوان  و فاقد سابقه قضاوت و وکالت می باشد که در پاسخ باید گفت که جوانگرایی و سپردن پستهای مهم و حساس به دست جوانان از مهمترین نظریات و پروژه های موفق در سطح جهان بوده و هست و بسیاری از کشورهای متمدن و پیشرفته، جوانگرایی را در دستور کار خود قرار داده‌اند و یکی از شعارها و نام های دولت آینده نیز دولت جوان می باشد.

وی افزود: در عمل شاهد درخشش ریاست جوان مرکز وکلای قوه قضاییه در طول بیش از ۲ سال گذشته بودیم به گونه ای که عملا یک انقلاب در امر نهادینه ساختن فرهنگ وکالت و ترقی این حرفه مقدس ایجاد شد.

وی در ادامه گفت: از سویی دیگر هر حقوقدان و حقوق خوانی می داند که احکام صادره از مراجع قضایی، لازم الاجرا و غیر قابل خدشه است و این امر جزو الفبای حقوق است لذا در مواردی که طبق اقرار اتحادیه کانون های وکلا، چندین مورد شکایت علیه مرکز وکلای قوه قضاییه منتهی به صدور آرای قطعی مبنی بر قانونی بودن این مرکز گردیده است، لذا جای ابهام و شک و تردیدی در این خصوص باقی نمی ماند و همگی باید از این احکام به حق تمکین نمایند. تاکنون همکاران آن کانون چندین دعوی علیه مرکز وکلا مطرح نموده که آرای صادره از محاکم، دیوان عدالت اداری و سایر مراجع قضایی صالح نشان از قانونی بودن این مرکز دارد. از رییس اتحادیه کانون های وکلا بعنوان یک حقوق دادن انتطار داریم به آرای صادره محاکم احترام بگذارد.

این حقوقدان خوزستانی خطاب به رییس اتحادیه کانون وکلای دادگستری گفت: بعضا مشاهده می گردد جنابعالی و همچنین روسای قبلی اتحادیه انتقاد و اتهاماتی را علیه ریاست محترم مرکز وکلای قوه قضاییه و آن مرکز انتشار می‌دهید که در این خصوص باید چند مورد را متذکر شوم. اولا بنا بر فرمایشات رهبر گرانقدرمان، دهه دوم انقلاب دهه تحول و جوانگرایی است که در این خصوص از بدو ورود آقای دکتر بهادری جهرمی بعنوان یک جوان متفکر و صاحب ایده و خلاق، شاهد تحولات اساسی در باب ارائه خدمات عمومی و مشاوره ای  رایگان در حوزه وکالت و همچنین خدمات گسترده وکالت تسخیری و چه بعنوان وکالت معاضدتی بوده ایم. دوما از زمان ورود ایشان شاهد کمک به اشتغال جوانان انقلاب در کسوت وکالت، کارشناس رسمی و مشاورین خانواده در چهارچوب قوانین و مقررات بوده که با این رفتار، انحصار طلبی آن نهاد شکسته شد. ثالثا با شروع بکار آن حقوق دان نابغه و فرهیخته شاهد ارائه خدمات رفاهی، درمانی و… به وکلا و کارشناسان و تعامل با ادارات و سازمان‌های تابعه بوده ایم، کاری که آن نهاد به واسطه خود بزرگ بینی تاکنون انجام نداد.

سودانی با اشاره به این اظهار نظر رییس اتحادیه کانون های وکلا پیرامون استفاده مرکز وکلای قوه قضاییه از بودجه دولتی گفت: این مرکز از هیچ بودجه دولتی استفاده ننموده و لازم می‌دانم رییس اتحادیه کانون های وکلا، مواد مصرح قانونی مرتبط و از جمله مواد قانون تجارت را مجددا مطالعه کنند.

رییس اسبق مرکز وکلای قوه قضاییه خوزستان گفت: اگر مسئولین محترم اتحادیه کانون های وکلا از میزان و شیوه خدمات دهی مرکز وکلای قوه قضاییه ناراحت هستند و نمی توانند این امکانات و رفاهیات را به وکلای خودشان ارائه بدهند ما حاضریم در مرکز وکلا با تمام توان به اتحادیه کانون های وکلا راهکار بدهیم و آنها را ارشاد کنیم.

وی در بخشی دیگر گفت: تمام مسئولین اتحادیه کانون های وکلا که تاکنون در راس امور بوده اند اگر چه سابقه وکالت و قضاوت داشتند اما در عمل بسیار ضعیف بودند. یکی از موارد ضعف آنها این است که لوایح مختلفی تحت عنوان لایحه استقلال کانون وکلا، لایحه ادغام مرکز و کانون وکلا، لایحه سازمان وکلای ایران و غیره به مجلس تقدیم گردیده که بعلت عدم همکاری و بی تدبیری از سوی کانون های وکلا، این لایحه ها تصویب نشده اند و معلق و ناکام مانده اند و در واقع نتوانستند مشکل خودشان را حل کنند و این امر در عمل باعث انزوای کانون وکلا که یک نهاد مترقی و مدنی در کشور است گردیده است.

 

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.