درخواست برای افزایش ساعت فعالیت کتابخانه‌های عمومی خوزستان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان گفت: از اداره‌کل مدیریت بحران درخواست کردیم که به دلیل در پیش بودن کنکور سراسری و ارشد، زمان فعالیت کتابخانه‌های استان تا ۹ مرداد ماه افزایش پیدا کند و در شهرهای زرد از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۹ باشد.
کد خبر : 3967
تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 ژوئن 2021 - 10:35
درخواست برای افزایش ساعت فعالیت کتابخانه‌های عمومی خوزستان

عباس حسین‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص نحوه فعالیت کتابخانه‌های استان توضیح داد: براساس بخشنامه‌ای که استانداری به همه دستگاه‌های اجرایی از جمله کتابخانه‌ها ابلاغ کرده، سازمان آب و برق مصرف برق دستگاه‌های اجرایی را رصد می‌کند. با توجه به این که حداقل هشت تا ۱۰ کولر در کتابخانه‌ها استفاده می‌شود، بنابراین دستگاه ما با تذکر سازمان آب و برق مواجه شد. این مساله باعث شد که فعالیت کتابخانه‌ها از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۲:۳۰ مطابق با فعالیت ادارات باشد، اما ما به این اکتفا نکردیم و مکاتبه‌ای با اداره‌کل مدیریت بحران انجام دادیم و درخواست کردیم که به دلیل برگزاری کنکور سراسری و ارشد زمان فعالیت کتابخانه‌های استان تا ۹ مرداد ماه افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به پیگیری افزایش ساعت فعالیت کتابخانه‌ها در شهرهای زرد، بیان کرد: در شهرهای نارنجی همچنان ارایه خدمات ممنوع است. ساعت کاری کتابخانه‌ها در حالت عادی از ۷:۳۰ صبح تا ۱۹ براساس فصول مختلف و استان‌ها متفاوت است و پس از برگزاری کنکور مراجعه به کتابخانه‌ها کاهش چشم‌گیری پیدا می‌کند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان خاطرنشان‌کرد: در سال‌های گذشته نیز به دلیل افزایش دما و مصرف برق با مشکل کاهش ساعات فعالیت کتابخانه‌ها مواجه بودیم اما امسال علاوه بر این مساله با کرونا نیز مواجه‌ایم که شرایط فعالیت را براساس رنگ‌بندی شهرها کاملاً متفاوت کرده است.

حسین‌زاده بیان کرد: درخواست ما از اداره‌کل مدیریت بحران برای افزایش ساعات و فعالیت کتابخانه‌ها در شهرهای زرد از ساعت ۷:۳۰ صبح تا ۱۹ است اما براساس دستورالعمل ابلاغی از سوی استانداری، فعالیت کنونی از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۲:۳۰ است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.