غلامرضا شانه سازان کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر اهواز:

نگاه به شورای شهر باید تغییر کند / شورای شهر تبدیل به شورای شهرداری شده است! / فرهنگ جهادی باید در شورای شهر تقویت شود / شورای شهر نباید پله ترقی برای ورود به مجلس باشد / شهرداری باید سیستم شفاف سازی ایجاد کند / جلب رضایت مردم باید مهمترین هدف شورای شهر باشد

نگاه به شورای شهر باید تغییر کند.
کد خبر : 3871
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 15 ژوئن 2021 - 9:30
نگاه به شورای شهر باید تغییر کند / شورای شهر تبدیل به شورای شهرداری شده است! / فرهنگ جهادی باید در شورای شهر تقویت شود / شورای شهر نباید پله ترقی برای ورود به مجلس باشد / شهرداری باید سیستم شفاف سازی ایجاد کند / جلب رضایت مردم باید مهمترین هدف شورای شهر باشد

غلامرضا شانه سازان کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر اهواز در گفتگو با خبرنگار ما گفت: نگاه به شورای شهر باید تغییر کند.

وی با بیان این مطلب گفت: متاسفانه شورای شهر با وجود ظرفیت های زیادی که دارد تبدیل به شورای شهرداری شده است. شورای شهر دارای مسئولیت های قانونی می باشد ولی جایگاه شورای شهر تقلیل یافته و به شورای شهرداری تبدیل شده است.

وی سهم خواهی را یکی از آفت های شورای شهر برشمرد و گفت: متاسفانه برخی اعضای شهر به وظایف شورا واقف نیستند. در حال حاضر ارتباط بین بخشی میان شورای شهر و دستگاههایی مانند آب و فاضلاب و برق و … در کمترین میزان ممکن است و این در حالی است که این ارتباطات می تواند بسیاری از چالش ها و مشکلات شهری را برطرف کند.

این کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر اهواز گفت: یکی از وظایف مهم شورای شهر، مطالبه گری باید باشد. شورای شهر باید در اولین کار خود اقدام به معرفی یک شهردار پاکدست، متعهد، متخصص، کاردان و شجاع کند.

شانه سازان افزود: شورای شهر باید در دومین گام نسبت به اصلاح ساختارها اقدام کند و مبادی و روزنه های فساد را ببندد. باید جریمه افراد فاسد آنقدر سنگین باشد که کسی به سمت کار خلاف نرود.

وی گفت: نظارت عامه بر عملکرد شهرداری و شفافیت باید یکی از رویکردهای شورای شهر باشد. بعضا مردم به قوانین شهرداری واقف نیستند و همین موضوع باعث می شود برخی سودجویان از این فرصت سوءاستفاده کنند. شهرداری باید سیستم شفاف سازی را ایجاد کند و با راه اندازی سامانه هایی، ارتباط مردم با عناصر شهرداری را به حداقل ممکن برساند. این سامانه ها باعث می شود تخلف صورت نگیرد.

وی ادامه داد: ضروری است سیستم GIS(موقعیت جغرافیایی عرصه های شهری) در شهرداری راه اندازی شود تا هم نظارت ها راحت تر شود و هم صورت وضعیت ها بخوبی کنترل شود.

غلامرضا شانه سازان با تاکید بر لزوم مشارکت مردم در امورات شهری گفت: بنده اعتقاد دارم اگر کسی از مدیران شهری بین مردم نباشد و مشکلات را از نزدیک نبیند و لمس نکند، نمی تواند بدرستی برای مردم تصمیم بگیرد. باید اعضای شورای شهر پای درد دل عامه مردم و همچنین اصناف بنشینند. مردم هر منطقه، خودشان می توانند بهترین راهکارها را برای بهبود شرایط و حل مشکلات در اختیار متخصصین قرار دهند تا این راهکارها عملی شود. این موضوع باعث جلب مشارکت عمومی مردم می شود. جلب رضایت عامه باید مهمترین هدف شورای شهر باشد. اگر بتوانیم بخوبی مشارک عمومی را جلب کنیم مطمئن باشید مردم نهایت همکاری را با شهرداری خواهند داشت.

وی با تاکید بر اینکه کسی باید وارد شورای شهر شود که دلسوز و از جنس مردم باشد گفت: نباید شورای شهر، پله ترقی برخی ها برای ورود به مجلس باشد. اعضای شورای شهر باید خالصانه و در راه خدا کار کنند.

وی گفت: نگاهها در شورای شهر باید تغییر کند. نگاه در شورای شهر باید از مدیریت روزمرگی به مدیریت جهادی تغییر کند. مصداق مدیریت جهادی، مدیریت زمان جنگ است. فرهنگ جهادی باید در شورای شهر تقویت شود. یک مدیر خدمتگزار دارای یک نگاه جهادی و انقلابی است. با مدیریت فشل و رانتی نمی توان مشکلات شهری را حل کرد و باعث سلب اعتماد مردم هم می شود.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.