افزوده شدن ۱۵ هزار عنوان کتاب الکترونیکی به کتابخانه دانشگاه چمران اهواز

رئیس کتابخانه و مرکز اطلاع‌رسانی و اسناد دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به تقویت بخش الکترونیک کتابخانه ظرف یک یا دو سال آینده، گفت: اخیراً و در فاز اول حدود ۱۵ هزار عنوان کتاب الکترونیک جدید به عناوین موجود اضافه شده است.
کد خبر : 3756
تاریخ انتشار : شنبه 29 می 2021 - 9:23
افزوده شدن ۱۵ هزار عنوان کتاب الکترونیکی به کتابخانه دانشگاه چمران اهواز

منصور کوهی‌رستمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به شیوع کرونا و پیش رفتن به سمت استفاده از منابع الکترونیکی، اقداماتی در حوزه‌ استفاده از فناوری الکترونیکی در کتابخانه و مرکز اسناد دانشگاه شهید چمران اهواز صورت گرفت.

وی با بیان اینکه دسترسی به همه‌ پایگاه‌های اطلاعاتی جهان از طریق کتابخانه دانشگاه شهید چمران اهواز امکان‌پذیر است، افزود: این پایگاه‌های اطلاعاتی مقالات مختلف را در دسترس دانشجویان و اساتید قرار می‌دهند. اما منابع الکترونیکی یا همان کتب الکترونیکی اهمیت زیادی برای ما دارند؛ ما پیش از شیوع کرونا کتابخانه دیجیتال را راه‌اندازی کرده‌ بودیم و اخیراً و در فاز اول حدود ۱۵ هزار عنوان کتاب الکترونیکی جدید به عناوین موجود اضافه شد. این منابع در حوزه‌های مختلف فنی، مهندسی، کشاورزی، انسانی، هنر و… و این کتاب‌ها چاپ سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ هستند.

رئیس کتابخانه و مرکز اطلاع‌رسانی و اسناد دانشگاه شهید چمران اهواز ادامه داد: خرید کتاب‌های الکترونیکی قرار است در چندین فاز انجام شود که اولین فاز آن صورت گرفته است و در فاز دوم نیز مقرر شده ظرف یک ماه آینده حدود ۲۰ هزار نسخه الکترونیکی از انواع کتب خریداری شود.

کوهی‌رستمی با بیان اینکه دانشجویان می‌توانند از طریق نرم‌افزار کتابخانه به منابع مختلف دسترسی پیدا کنند، افزود: برنامه‌ ما حول محور تحول دیجیتال است. به این منظور نرم‌افزار دیجیتال کتابخانه‌ای را حدود یک ماه پیش ارتقاء دادیم. همچنین اپلیکیشن ویژه‌ کتابخانه بارگذاری شده و دانشجویان از این طریق می‌توانند جست‌وجو کنند و البته قرار است در آینده‌ای نزدیک منابع مختلف را نیز از این طریق ارائه دهیم.

وی در پایان یادآور شد: نگاه ما به سمت تحول دیجیتال و استفاده از منابع الکترونیکی است و برنامه داریم که ظرف یک یا دو سال آینده این بخش را تقویت کنیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.