ایران در ساخت زیردریایی جزو پنج کشور برتر جهان است

فرمانده تکاوران دریایی نیروی دریایی ارتش گفت: نیروهای راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اتکا به دانش و تخصص نیروهای داخلی در زمینه ساخت زیردریایی جزو پنج کشور برتر جهان قرار دارد.
کد خبر : 3740
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 25 می 2021 - 10:41
ایران در ساخت زیردریایی جزو پنج کشور برتر جهان است

به گزارش ایرنا امیر دریادار دوم تکاور سیدمرتضی درخوران سه‌شنبه در حاشیه برنامه های گرامیداشت سوم خرداد در جمع خبرنگاران با اشاره به دستاوردهای نیروی دریایی ارتش راهبردی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: نیروی دریایی ارتش با پشتکار و رهنمودهای مقام معظم رهبری  به عنوان نیروی راهبردی در تولید ناو، ناوشکن، رزم ناو و هواناو یکی از قدرت‌های برتر جهان است.

وی به فرمایشات و دستور مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه با زیردریایی ها خلیج فارس را به دست بگیرد اشاره کرد و گفت: این دستور  عملی شده و همه کشورها می دانند که ایران با اقتدار در دریا حضور دارد و هیچ کشوری جرات ندارد حرکتی علیه ایران در دریا انجام دهد.

امیر دریادار دوم تکاور درخوران بیان کرد: نیروی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی به بسیاری از کشورها در بحث تامین امنیت کشتی‌های تجاری و نفتی کمک می‌کند.

وی افزود: تکاوران دریایی ارتش در اوج آمادگی هستند و در هرنقطه از دریا تا آخرین قطره خون خود از کشور دفاع خواهند کرد ضمن اینکه در بحث تجهیزات، آمادگی و آموزش نیروی انسانی در بهترین وضعیت، قرار دارند و به لحاظ آمادگی  از منافع جمهوری اسلامی ایران در تمام آبهای آزاد و اقیانوس‌ها دفاع می‌کنند.

 امیر دریادار دوم تکاور درخوران با اشاره به رشادت های نیروی دریایی در دفاع از خرمشهر در ابتدای جنگ تحمیلی گفت: تکاوران ارتش اولین نیروهایی بودند که در کنار مردم ایستادند و تا آخرین قطره خون خود جنگیدند و در مقاومت ۳۴ روزه ۷۸ شهید تکاور نیروی دریایی تقدیم ایران اسلامی کردند.

وی ادامه داد: نیروهای دریایی خرمشهر در جنگ های چریکی بسیار موفق عمل کردند و در ۳۴ روز مقاومت طوری جنگیدند که واقعا فراموش شدنی نیست.

امیر دریادار دوم تکاور درخوران تصریح کرد:شهدای بزرگی مانند شهیدصفایی به عنوان شکارچی تانک ۱۶۴ تانک در  خرمشهر منهدم کرد و همین جا به شهادت رسید.

وی در ادامه گفت: شهدا دینی به گردن همه ما دارند و فاتحان اصلی شهدای ما هستند و ما خود را مدیون این شهدا می‌دانیم و بر خود واجب می‌دانیم برای اقتدار کشور ایران اسلامی دفاع کنیم

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.