بسیاری از شهرها شبکه فاضلاب ندارند

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات حوزه آب و فاضلاب گفت که فقط ۳۰۰ شهر دارای شبکه آب و فاضلاب است و بسیاری از شهرها شبکه فاضلاب ندارند نتیجه آن می شود که با یک بارندگی ناچیز دچار مشکل فاضلاب می شویم.
کد خبر : 3714
تاریخ انتشار : یکشنبه 23 می 2021 - 10:25
بسیاری از شهرها شبکه فاضلاب ندارند

به گزاش ایسنا، مجتبی یوسفی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی لایحه نحوه واگذاری اموال، تاسیسات، ماشین آلات و هرگونه مالکیت مربوط به تاسیسات آب و فاضلاب در اخطاری با استناد به اصل ۳ قانون اساسی، گفت: در این اصل بر ایجاد نظام اداری صحیح و حذف تشکیلات غیرضروری تاکید شده است.

وی افزود: برای حل مشکلات آب و فاضلاب و با نگاه پروژه محوری ۳۱ شرکت آب منطقه ای تشکیل شد که الان خیلی از آن ها به وزارت نیرو منتقل شده تا در شهرها مشکلات حدود ۱۴۰۰ شهر و ۴۰ هزار روستا حل شود.

نماینده اهواز ادامه داد: مشکلات حوزه آب و فاضلاب زیاد است و در این شرایط فقط ۳۰۰ شهر دارای شبکه آب و فاضلاب است و بسیاری از شهرها شبکه فاضلاب ندارند نتیجه آن می شود که با یک بارندگی ناچیز دچار مشکل فاضلاب می شویم. در حال حاضر ۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه برای آب و فاضلاب منطقه ای بلاتکلیف مانده است که می توان این سرمایه ها برای حل مشکلات به دولت برگردانده شود.

به گفته یوسفی، با برگرداندن این سرمایه ها به دولت می توان حقوق و دستمزد بسیاری از پرسنل در حوزه آب روستاها و شهرها پرداخت شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.