آب باید بین کشاورزان و صنایع نیشکر به طور مساوی تقسیم شود

نماینده خوزستان در شورای مرکزی خانه کشاورز گفت: با وجود خشکسالی آب کشاورزی باید به طور مساوی بین کشاورزان و صنایع نیشکر خوزستان تقسیم شود.
کد خبر : 3488
تاریخ انتشار : دوشنبه 26 آوریل 2021 - 11:42
آب باید بین کشاورزان و صنایع نیشکر به طور مساوی تقسیم شود

سید فاضل شرفی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: اخباری به گوش کشاورزان و تشکل‌های صنفی کشاورزی رسیده مبنی بر اینکه مقرر شده در تابستان امسال در حوضه رودخانه دز و برخی رودخانه‌های دیگر هر گونه کشت کشاورزی ممنوع اعلام شود.

وی افزود: ما به خوبی وضعیت خشک‌سالی را در استان درک می‌کنیم ولی اعتقاد داریم که ممنوعیت کشت، آسان‌ترین نسخه‌ای است که می‌توان نوشت بدون آنکه به تبعات عظیم اجتماعی، اقتصادی و سیاسی آن توجه شود.

نماینده خوزستان در شورای مرکزی خانه کشاورز عنوان کرد: در راستای همکاری با سازمان‌های مسئول و برای کاهش سطح کشت و انجام کشت‌های کم آب آمادگی کامل داریم ولی اینکه هر نوع کشتی ممنوع شود و آب را از رودخانه از جلوی کشاورزان عبور دهیم و به شرکت‌های نیشکر برسانیم، قابل‌قبول و امکانپذیر نیست.

شرفی گفت: ما اعلام می‌کنیم ستاد مدیریت بحران استان در تصمیم‌گیری‌های خود، حداقل آب را برای کشت کشاورزان در حوضه رودخانه دز در نظر بگیرد نه اینکه تمام منابع آب موجود در بخش کشاورزی را برای شرکت‌های نیشکری در نظر بگیرد چرا که آب کشاورزی باید میان کشاورزان و شرکت‌های نیشکر به طور مساوی تقسیم شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.