پیش بینی خرید تضمینی ۱.۳میلیون تن گندم در خوزستان

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان پیش بینی کرد: در سال زراعی ۱۴۰۰- ۱۳۹۹ حدود ۱.۳میلیون تن گندم به نرخ تضمینی از کشاورزان گندمکار خوزستانی خریداری شود.
کد خبر : 3198
تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 مارس 2021 - 12:50
پیش بینی خرید تضمینی ۱.۳میلیون تن گندم در خوزستان

امیدجهان نژادیان روز چهارشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای خرید محصول گندم با مباشرت تعاون روستایی ۱۱۰مرکز خرید در سراسر استان تعیین شده است.
وی با بیان اینکه پیش بینی خرید تضمینی گندم در خوزستان در مقایسه با سال زراعی گذشته حدود ۱۰۰هزار تن افزایش دارد ابراز امیدواری کرد با بارش رحمت الهی در هفته های پیش رو و مساعدت هوا ، میزان خرید گندم از مقدار پیش بینی فراتر رود.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان با بیان اینکه هماهنگی های لازم با شرکت های حمل و نقل برای انتقال گندم به سیلوهای دولتی و خصوصی انجام شده است افزود: ستاد برداشت گندم در سطح شهرستان‌های استان مقدمات شروع خرید گندم را انجام داده و موانع و برطرف کردن مشکلات احتمالی از جمله ضدعفونی سیلوها و مراکز خرید در حال انجام است.
جهان نژادیان پیش بینی کرد: امسال با انعقاد قرارداد با شرکت های حمل و نقل استان ، با مشکلات کمتری در حمل انتقال گندم رو به رو شویم.
برداشت گندم در خوزستان در دهه سوم فروردین ماه در سطح ۵۸۰هزار هکتار از زمین های آبی ودیم استان شروع می‌شود و تا ۴۰روز ادامه می یابد.
بخش مهمی از گندم تولیدی خوزستان به علت مازاد بودن به استان‌های دیگر حمل می‌شود.
همزمانی برداشت گندم ، جو ، دانه روغنی کلزا و چغندر قند همه ساله مشکلاتی برای حمل این چهار محصول راهبردی به وجود می‌آورد.
خوزستان با تولید سالانه ۱۷.۲میلیون تن محصولات باغی ، زراعی ، دامی ، لبنیات ، عسل و طیور به ارزش بیش از ۲۹۰هزار میلیارد ریال قطب نخست کشاورزی کشوراست.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.