شیوع کرونای انگلیسی در منطقه جنوب غرب خوزستان تایید شد

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با تایید مشاهده کرونای انگلیسی در شهرستان‌های شادگان ، آبادان و خرمشهر گفت: این ویروس خطرناک با سرعت در منطقه جنوب غرب خوزستان در حال گسترش است.
کد خبر : 3004
تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 فوریه 2021 - 11:55
شیوع کرونای انگلیسی در منطقه جنوب غرب خوزستان تایید شد

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی آبادان شکراله سلمان‌زاده چهارشنبه اظهار داشت: با توجه به سرعت بالای شیوع بیماری کووید ۱۹ در شهرستان شادگان در ۲هفته گذشته و احتمال وجود ویروس کرونای انگلیسی تعدادی از نمونه های بیماران به مرکز انستیتو پاستور ایران ارسال شد و نتایج آزمایش پس از یک هفته نشان داد که این ویروس از نوع کرونای جهش یافته انگلیسی است که خطری جدی برای استان خوزستان و کشور محسوب

می‌شود.

وی افزود: مواردی از گونه جهش یافته این ویروس در نمونه‌های شهرهای آبادان و خرمشهر نیز مشاهده شده است که اگر شیوع بیشتری پیدا کند، شرایط بسیار پیچیده و دشوارتر از موج های قبلی کرونا خواهد بود.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان از مردم خواست استفاده از ماسک را بیش از پیش جدی بگیرند و از حضور در میهمانی، تجمع و اماکن پرتردد پرهیز نمایند؛ زیرا سرعت انتقال ویروس کرونای انگلیسی به مراتب بیشتر از نمونه قبلی کرونا است.

وی ضمن هشدار این نکته که ویروس جدید علاوه بر سالمندان و میانسالان ، جوانان را نیز درگیر می کند، افزود: مبتلایان به این گونه جدید، علائمی مشابه ویروس قبلی دارند به این معنی که ویروس انگلیسی نیز با تب، سرفه، سردرد، بدن درد و اختلال گوارشی همراه است و تنها تفاوت آن سرعت سرایت و بیماری زایی آن است که بین ۴۰ تا ۷۰ درصد بیشتر از گونه قبلی است.

به گفته فرمانده عملیات مقابله با کرونا در استان خوزستان ،طی ۲ هفته اخیر در فاصله زمانی نسبتا کوتاه، رشد تصاعدی آمار بیماران مبتلا به کرونا موجب خیز تند بیماری در این استان شده است.

فرهاد ابول نژادیان افزود:۱۰ شهر خوزستان وارد وضعیت قرمز کرونا شده اند و بیم آن می رود تعداد این شهرها افزایش یابد.

به گزارش ایرنا ۶۰۷ هزار نفر در شهرستان های آبادان، خرمشهر و شادگان زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشکده علوم پزشکی آبادان قرار دارند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.