فرمانده عملیات مقابله با کرونا در استان خوزستان:

امکان افزایش شهرهای قرمز در خوزستان دور از انتظار نیست

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در استان خوزستان گفت: طی ۲ هفته اخیر در فاصله زمانی نسبتا کوتاه، رشد تصاعدی آمار بیماران مبتلا به کرونا موجب خیز تند بیماری شد که ۱۰ شهر استان را وارد وضعیت قرمز کرد و بیم آن میرود تعداد این شهرها افزایش یابد.
کد خبر : 2998
تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 فوریه 2021 - 9:43
امکان افزایش شهرهای قرمز در خوزستان دور از انتظار نیست

به گزارش  ایرنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ،فرهاد ابول نژادیان چهارشنبه با اشاره به پیک کرونا در استان خوزستان اظهار داشت : شواهد به وضوح حکایت از بروز پدیده ای جدید در طول پاندمی کرونا دارد ، قدرت سرایت ویروس به نوع عجیبی افزایش پیدا کرده به گونه‌ای که یک فرد ناقل به راحتی قادر به آلوده کردن چند ده نفر می باشد.

وی ادامه داد: این موضوع موجب شده علاوه بر تکمیل گنجایش بخش‌های کرونا در بیمارستان‌هایی که پیش از این برای درمان بیماران کووید استفاده می‌شدند، بیمارستان‌های جدیدی را هم وارد سیکل درمان بیماران مبتلا به کرونا کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه در بحث‌ جان مردم باید صریح بود خاطرنشان کرد :  روشن هشدار می‌دهم تداوم وضعیت فعلی و سطح بسیارپایین رعایت پروتکل های بهداشتی در جامعه، توان ارائه خدمت در مراکز درمانی را به سمت اشباع خواهد برد.

ابول نژادیان افزود: مردم و مسئولان در همه دستگاه ها هوشیار باشند که تاب‌آوری نظام درمان، بی نهایت نخواهد بود، تمامی اجزا و پرسنل نظام سلامت در استان جانشان را کف دست گذاشته اند و رو در روی ویروسی قدرت یافته ، در راه دفاع از سلامت مردمشان با فداکاری و ایثار تا لحظه آخر حافظ نفس‌های هم استانی‌های خود خواهند بود .

وی ادامه داد : باید بدانیم در مصافی نابرابر که عده‌ای با سهل انگاری و عدم اهتمام به رعایت اصول بهداشتی، کفه ترازوی آن را به نفع دشمنی بی رحم سنگین می‌کنند ، الزاما نتیجه ای دلخواه رقم نخواهد خورد.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در استان خوزستان خطاب به مردم خوزستان ، خاطر نشان کرد : صبوری میراث ماندگار و برجای مانده از خاک استانمان است، در این روزهای سخت و سرنوشت ساز صبور و هوشیار باشید و اجازه ندهید دستاورد درخشان این استان در عرصه مقابله با کرونا که با وجود جمعیت و پهنه وسیع جغرافیایی ، ماه‌ها از استان‌های با کمترین میزان بستری و فوتی بود از دست برود.

ابول نژادیان تصریح کرد:با ادامه مقاومت در برابر امواج پاندمی، اجازه دهید فردایی را که اکنون با نوید واکسیناسیون روشن‌تر خواهد بود نیز تجربه کنیم ، ماسک بزنید و در هیچ اجتماع خطرناکی شرکت نکنید ، در این روزهای قرمز ، بازار، خیابان و مهمانی نروید و فراموش نکنیم خانه امن ترین پناهگاه می‌باشد ، روزهای امن فردا را از پدران، مادران و فرزندانمان دریغ نکنیم.

گفتنی است در حال حاضر ۱۰ شهرستان استان خوزستان در وضعیت قرمز قرار دارند ؛ ورود و خروج به شهرهای قرمز و تردد خودروها از ساعت ۲۱ شب تا چهار بامداد ممنوع است. روند شیوع کرونا در استان روند صعودی داشته و زنگ خطر ابتلا به کرونا در خوزستان به صدا درآمده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.