افزایش ۵۲ درصدی موارد مرگ بر اثر کرونا در خوزستان

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: موارد مرگ بر اثر ویروس کرونا در خوزستان نسبت به هفته گذشته ۵۲ درصد افزایش یافته است.
کد خبر : 2989
تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 فوریه 2021 - 8:35
افزایش ۵۲ درصدی موارد مرگ بر اثر کرونا در خوزستان

به گزارش ایرنا سیدمحمدعلوی در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشت: موارد بیماری کووید ۱۹ در خوزستان نسبت به هفته گذشته ۷۵ درصد و موارد بستری در بیمارستان ها ۶۵ درصد افزایش یافته است که این موضوع بسیار نگران کننده است.

وی افزود: در هفته اخیر موارد بیماری در استان به شدت بالا رفته و اکنون وارد پیک سوم بیماری در خوزستان شده ایم . موج اول بیماری در تابستان و موج دوم را در پاییز داشتیم که کوتاه بود و موج سوم که با شیب بالایی همراه است از زمستان امسال آغاز شده است. 

رییس مرکز بهداشت خوزستان به کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی در استان اشاره کرد و گفت: قبل از فصل زمستان وقتی در وضعیت آبی قرار گرفتیم، مردم تصور کردند خطر کرونا رفع شده و رعایت پروتکل ها قدری کم رنگ شد که این موضوع باعث شد موارد بیماری سیر افزایشی پیدا کند.

وی با بیان اینکه در مطب پزشکان ۸۳ درصد پروتکل های بهداشتی رعایت می شود افزود: همچنین در مراکز تهیه و توزیع اماکن عمومی ۷۲ درصد، بانک ها و ادارات ۹۰ درصد، پایانه های برون و درون شهری ۵۰ درصد و نانوایی ها که یکی از اماکن آلوده محسوب می شوند حدود ۵۲ درصد پروتکل های بهداشتی رعایت می شود.

علوی گفت: مردم اگر می‌خواهند عزیزی را از دست ندهند و یا در مرگ عزیزی دیگر نقش نداشته باشند فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند، ماسک بزنند و در موارد غیر ضروری از منزل خارج نشوند.

در حال حاضر ۱۰ شهر خوزستان در وضعیت قرمز قرار دارند و ورود و خروج به این شهرها ممنوع است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.