رییس سازمان شیلات ایران و معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت:

خوزستان دارای جایگاه نخست آبزی پروری کشور است

خوزستان در چند سال اخیر با تلاش هایی که صورت گرفته در جایگاه نخست آبزی پروری کشور قرار گرفته است.
کد خبر : 2970
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 9 فوریه 2021 - 13:15
خوزستان دارای جایگاه نخست آبزی پروری کشور است

به گزارش ایرنا نبی اله خون میرزایی سه شنبه در آیین انعقاد تفاهم نامه سه جانبه مرکز ملی توسعه و توان افزایی شیلات ایران در سرسرای استانداری خوزستان بیان کرد: شیلات یکی از بخش های مهم اقتصادی و اشتغال استان است و رویکرد مهم شیلات در تمام جهان در حوزه آبزی پروری است.

وی گفت: در نظر داریم در کنار توسعه تولید آبزیان به بحث بازاریابی و تکمیل زنجیره بعد از تولید، از جمله بخش بسته بندی و شناسایی بازارهای صادراتی و سرمایه ای  ورود کنیم.

خون میرزایی ادامه داد: خوزستان نخستین استان کشور برای انعقاد این تفاهم نامه مهم در حوزه شیلات است که امید است با فضای همدلی و همکاری بین بخشی بتوان این بخش مهم تولیدی را در استان رونق بیشتری داد.

مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی خوزستان نیز در ادامه این مراسم بیان کرد: تفاهم نامه سه جانبه مرکز توسعه و توان افزایی شیلات ایران به منظور اصلاح و توسعه زنجیره ارزش رسته شیلات با رویکرد افزایش سطح دانش و مهارت مداخله و اثرگذاری مناسب و استفاده بهینه از منابع با هدف ایجاد اشتغال پایدار، افزایش بهره وری و ارزش افزوده منعقد شده است.

ارسلان غمگین اظهار داشت: ایجاد مرکز ملی توسعه و توان افزایی شیلات با همکاری اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی، شیلات و معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان با ماموریت توسعه مهارت و انتقال تکنولوژی دپارتمان تحقیق و توسعه بازار و استانداردسازی و ارتقای کیفیت  هدف گذاری شده است.

غمگین ادامه داد: مدت زمان این تفاهم نامه از تاریخ امضای طرفین به مدت ۵ سال با موافقت طرفین قابل تمدید است.

مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی خوزستان در خصوص اهداف اصلی ایجاد این مرکز، بیان کرد: تحلیل دینامیکی اشتغال و مهارت رسته و اولویت بندی پروژه های توسعه ای و فرصت‌های سرمایه‌گذاری ارتقای کیفیت خدمات تخصصی به ذینفعان حوزه شیلات ایجاد اشتغال پایدار تخصصی در راستای قانون توسعه اشتغال روستایی و عشایری و اصلاح و توسعه مستمر عملکرد زنجیره ارزش آبزیان و محصولات شیلاتی از جمله این اهداف است.

 مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان بیان کرد: ظرفیت سازی و ایجاد هم افزایی بین دستگاه‌های اجرایی در راستای دستیابی به اهداف توسعه رسته شیلات ایجاد حمایت‌های اجتماعی و توان افزایی جامعه به واسطه تشکیل نهادها و تشکل‌های عمومی در راستای ائتلاف و هم افزایی برای رسیدن به اهداف توسعه رسته تقویت سرانه مصرف و فرهنگ استفاده از آبزیان و سایر محصولات شیلات نیز از دیگر اهداف این ایجاد مرکز است.

وی افزایش استاندارد ها در راستای ارتقای کیفیت محصولات و درجه بندی تولیدات را از دیگر اهداف ایجاد مرکز توسعه و توان افزایی شیلات ایران دانست و گفت: استفاده بهینه از ظرفیت‌های بالقوه سطوح مختلف ملی و محلی افزایش ارزش افزوده با تمرکز بر حلقه فرآوری و بسته‌بندی با رویکرد توسعه  صادرات و جلوگیری از خام فروشی افزایش امکان دسترسی به تکنولوژی های پیشرفته در صنعت شیلات و به تبع آن امکان مهندسی معکوس در صنایع موجود را از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه خواند.

وی فراهم آوردن شرایطی جهت ارتقاء کیفیت و کمیت تولید در قالب طرح های توسعه ای برای بنگاه های موجود و جدید را یکی دیگر از اهداف مهم ایجاد این مرکز دانست واظهار داشت : ایجاد الگوی مزارع مکانیزه متراکم فوق متراکم و پرورش در قفس به صورت پایلوت جهت هدایت مناسب سرمایه گذاری های خرد در رشته شیلات از دیگر اهداف ایجاد این مرکز است.

تفاهم نامه سه جانبه مرکز ملی توسعه و توان افزایی شیلات ایران، اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی و معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان امروز سه شنبه با حضور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان شیلات در سرسرای استانداری خوزستان امضا شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.