امام جمعه ماهشهر:

حضرت فاطمه (س) حجت را بر هر زنی تمام کرده است

امام جمعه ماهشهر با بیان اینکه حضرت زهرا (س) کامل‌ترین بانوی جهان بشریت است، گفت: در روز قیامت هیچ زنی حق ندارد و نمی‌تواند بگوید راه و روش زندگی صحیح را یاد نگرفتم و حجت بر هر زنی تمام شده است.
کد خبر : 2876
تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 فوریه 2021 - 10:42
حضرت فاطمه (س) حجت را بر هر زنی تمام کرده است

حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحسین غبیشاوی در گفت‌وگو با ایسنا، با تبریک سالروز ولادت حضرت زهرا (س) و روز زن اظهار کرد: داشتن الگو نقش اساسی برای هدایت انسان‌ها دارد که خداوند متعال در قرآن کریم بیش از یک بار انسان‌های کامل را به عنوان الگوی بشر معرفی کرده است.

وی افزود: دین اسلام به عنوان یک برنامه سعادت برای دنیا و آخرت است که از نظر تئوری قرآن کریم، احادیث و روایت انسان‌ها را به نقطه هدف هدایت می‌کنند اما از نظر عملی هم باید یک الگوی محسوسی داشته باشیم. بنابراین حضرت زهرا (س) که کامل‌ترین بانوی جهان بشریت است، یک الگوی عملی برای زنان است.

غبیشاوی با بیان اینکه حضرت زهرا (س) کامل‌ترین بانوی جهان بشریت است، گفت: در روز قیامت هیچ زنی حق ندارد و نمی‌تواند بگوید راه و روش زندگی صحیح را یاد نگرفتم و حجت بر هر زنی تمام شده است.

امام جمعه ماهشهر تصریح کرد: حضرت زهرا (س) یک زن، مادر و همسر کاملی بود که توانست به شکل اعجازبرانگیزی فرزندانی تحویل جامعه دهد که تاریخ بشر را دگرگون کردند.

وی ادامه داد: حضرت زهرا (س) توانست زندگی را بر اساس معنویت پایه‌ریزی کند و باید سالروز ولادت این بانوی گرانقدر را گرامی بداریم و ابعاد شخصیتی این بانو را ولو به اندازه ظرفیت خود مطالعه کنیم و با ایشان آشنا شویم تا در حد توان زندگی خود را شبیه زندگی این بانو کنیم.

امام جمعه ماهشهر گفت: با توجه به علاقه‌مندی شدیدی که جامعه ما به خانواده پیغمبر (ص) دارد و به برکت احیا کردن هفته زن و روز مادر تا حدودی جامعه ما با ابعاد شخصیتی حضرت زهرا (س) آشنا هستند. اگر اکنون در جامعه حرمت زن و مادر نگه داشته شده به دلیل آشنایی با زندگی و به برکت فرمایشات حضرت زهرا (س) است که امیدواریم زنان جامعه بیش از پیش مقام حضرت زهرا (س) را بشناسند و سبک زندگی‌شان را مانند سبک زندگی ایشان کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.