والدین بر فعالیت کودکان در فضای مجازی نظارت کنند

رئیس پلیس فتا استان خوزستان گفت: والدین باید اطلاعات سایبری خود را افزایش دهند و نحوه استفاده از ابزارهای هوشمند را فراگرفته تا بر فعالیت‌های آنلاین فرزندان خود در فضای مجازی نظارت بیشتری داشته باشند.
کد خبر : 2870
تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 فوریه 2021 - 9:44
والدین بر فعالیت کودکان در فضای مجازی نظارت کنند

سرهنگ شاهین حسنوند ‌چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به کنترل والدین در استفاده کودکان از تلفن‌های هوشمند و فضای مجازی اظهار داشت: حفظ حریم خصوصی و ایمنی فرزندان از جمله مهم‌ترین دغدغه‌های والدین در فضای مجازی می‌باشد ، در همین راستا همراهی والدین و فرزندان در این فضا می‌تواند گامی مهم و اساسی در کنترل کودکان باشد .

وی بابیان اینکه والدین می‌توانند برای کنترل کودکان از برنامه های محدود کننده فضای مجازی استفاده کنند ادامه داد: نرم‌افزارهایی وجود دارند که والدین می‌توانند برخی کلیدواژه‌ها را مسدود و جست‌وجو در اینترنت را محدود کنند و نیز فعالیت کودک خود را رصد کنند.

رئیس پلیس فتا استان خوزستان خاطر نشان کرد : دانش آموزان برای دانلود برنامه‌های ارتباطی با معلم یا اساتید حتما از منابع معتبر استفاده کنند .

سرهنگ حسنوند افزود : به کودکانتان آموزش دهید ، هرگز نام، آدرس ، رمز عبور ، نام مدرسه و نام اولیا خود را در اختیار کسی قرار ندهند.

وی افزود : لازم است والدین نسبت به اهمیت حفظ حریم خصوصی و عدم افشای اطلاعات شخصی و خانوادگی در فضای مجازی به کودکان خود آموزش کافی را داده تا کودکان را از سواستفاده مجرمان سایبری حفظ نمایند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.