مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان خبر داد

ذخیره‌سازی بیش از ۵۵ هزار تن روغن خام در بندر امام

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: بیش از ۵۵ هزار تن روغن خام در انبارهای بندر امام خمینی(ره) ذخیره‌سازی شده است و در صورت نیاز با صدور حواله و تخصیص سهمیه از سوی کارگروه تنظیم بازار کشور، به کارخانجات سراسر کشور ارسال خواهد شد.
کد خبر : 2837
تاریخ انتشار : دوشنبه 25 ژانویه 2021 - 12:45
ذخیره‌سازی بیش از ۵۵ هزار تن روغن خام در بندر امام

امید جهان‌نژادیان در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه میزان ذخیره‌سازی روغن خام در مخازن بندر امام خمینی مطلوب است، اظهار کرد: برای امنیت غذایی امروز مردم کشور تلاش‌های بسیاری به ثمر نشسته است چرا که در شرایط سخت تحریم اقتصادی دچار هیچ کمبودی در تهیه کالاهای اساسی از جمله گندم، شکرخام، برنج و روغن خام نیستیم.

وی با بیان اینکه استان خوزستان به دلیل موقعیت جغرافیایی و وجود بندر بزرگ امام خمینی، آمادگی مناسبی برای ادامه ورود کالاهای اساسی به کشور دارد، افزود: از ابتدای سال، ۱۳۷ هزار تن روغن خام از طریق بندر امام خمینی(ره) و با وجود شرایط سخت تحریمی وارد کشور شده است که تمام محمولات پس از ذخیره‌سازی در مخازن به شرکت‌های تصفیه روغن برای تبدیل به روغن قابل مصرف ارسال شده است.

جهان‌نژادیان تصریح کرد: شرکت‌های روغن‌سازی در استان خوزستان دارای ظرفیت خوبی هستند؛ چهار کارخانه تولید و تصفیه روغن در استان فعالیت می‌کنند و همکاری گذشته و حال باعث شده همواره مانع ایجاد کمبود در زمینه مایحتاج مردم شویم.

وی با اشاره به وضعیت پیش آمده در خصوص کمبود روغن در استان خوزستان گفت: تاکنون بیش از ۴۰ هزار تن روغن خام وارداتی به کارخانه‌های مستقر در استان خوزستان ارسال شده است. با میزان خرید مناسب از بخش خصوصی و تبدیل دانه روغنی کلزا و همچنین برنامه‌ریزی سازمان صنعت، معدن و تجارت به زودی مشکلات پیش آمده رفع خواهد شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان در خصوص میزان ذخایر روغن به عنوان یک کالای استراتژیک در استان گفت: ذخایر روغن خام در وضعیت مطلوبی قرار دارد؛ در حال حاضر بیش از ۵۵ هزار تن روغن خام در انبارهای بندر امام خمینی(ره) ذخیره‌سازی شده است و در صورت نیاز با صدور حواله و تخصیص سهمیه از سوی کارگروه تنظیم بازار کشور، به کارخانجات سراسر کشور ارسال خواهد شد.

وی افزود: با وجود تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران، دولت همواره در تلاش بوده در تامین کالاهای اساسی و مایحتاج مردم خللی وارد نشود و در همین راستا اقدامات بسیار موثری داشته که نتایج آن به صورت مثبت در کشور ارزیابی می‌شود.

جهان‌نژادیان با ابراز امیدواری نسبت به برنامه‌ریزهای در حال انجام و توزیع مستمر روغن خوراکی گفت: به زودی کمبودهای موجود در بازار رفع خواهد شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.