آلودگی هوا در 3 شهر خوزستان / شهروندان از تردد غیرضروری خودداری کنند

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت:پایداری هوا و افزایش میزان آلاینده‌های جوی در شهرهای پرجمعیت و صنعتی همچنان پدیده غالب درخوزستان است.
کد خبر : 2580
تاریخ انتشار : یکشنبه 10 ژانویه 2021 - 10:13
آلودگی هوا در 3 شهر خوزستان / شهروندان از تردد غیرضروری خودداری کنند

محمد سبزه زاری  در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود:براساس نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های خروجی هواشناسی ، با ادامه پدیده وارونگی هوا یا اینورژن حرارتی و نبود باد تجمع آلاینده‌های جوی در سطح زمین تا پایان هفته جاری ادامه خواهد داشت.
وی گفت:با این الگوی هواشناسی انتظار بارندگی موثر در خوزستان وجود ندارد و پدیده غالب مه صبحگاهی و غبار محلی پدیده غالب در شهرهای خوزستان به خصوص شهرهای جنوبی و ساحلی خواهد بود.
مدیرکل هواشناسی خوزستان در ادامه افزود:با توجه به تجمع و غلظت آلاینده های جوی در شهرهای ماهشهر ، شادگان و کلانشهر اهواز توصیه می‌شود شهروندان از ترددهای غیرضروری و حرکات ورزشی در فضای باز خودداری کنند.
توصیه شده افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل خودداری و در مناطق پرترافیک تردد نکنند.
وضعیت جوی پایدار و سکون هوا در خوزستان از اوایل دی ماه جاری تاکنون تداوم داشته است و بارندگی موثر وفراگیری در استان گزارش نشده است.
به پیش بینی هواشناسی خوزستان، بارندگی ها در بهمن ماه در حد نرمال خواهد بود.

آذرماه گذشته بارندگی‌های سیل آسا منجربه آبگرفتگی مناطقی از اهواز و شهرهای ماهشهر ، شهر بندر امام خمینی(سربندر) و شادگان شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.