خارج شدن اهواز از وضعیت قرمز و نارنجی

کلانشهر اهواز بعد از ۲۸۶ روز وضعیت قرمز و نارنجی امروز به وضعیت زرد کرونایی درآمد.
کد خبر : 2427
تاریخ انتشار : چهارشنبه 30 دسامبر 2020 - 8:40
خارج شدن اهواز از وضعیت قرمز و نارنجی

رییس دانشگاه علوم پزشکی چندی شاپور اهواز  در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: خوشبختانه با همت مردم و تلاش شبانه روزی کادر بهداشتی و درمانی  استان خوزستان و حمایتهای مسئولان وضعیت کرونا در تمامی شهرهای استان به رنگ زرد درآمد و این یک خبر خوش برای مردم استان است.

دکتر فرهاد ابول نژادیان اظهار داشت: در حال حاضر و بر اساس آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی چهار شهرستان در کشور قرمز، ۶۳ شهرستان نارنجی و  ۳۸۱ شهرستان زرد هستند که خوشبختانه تمامی ۲۷ شهرستان خوزستان در گروه زرد قرار گرفته اند.

وی اضافه کرد: البته با توجه به سرعت بالای انتشار این ویروس،  وضعیت یاد شده نمی تواند تثبیت شده باشد و ممکن است شکننده شود و در صورت رعایت نکردن مردم این وضعیت ممکن است به سرعت تغییر کند.

رییس دانشگاه علوم  پزشکی استان خوزستان اعلام کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۲ نفر از بیماران مبتلا به ویروس کرونا در خوزستان جان باخته و ۹ نفر هم بستری شدند که نسبت به روزهای گذشته آماری بسیار خوب  و خوشحال کننده است.

وی ضمن تقدیر از مردم به خاطر توجه به پروتکل های بهداشتی افزود: تا ریشه کنی کامل این ویروس همه افراد موظفند در بیرون از خانه استفاده از ماسک را در دستور کار قرار داده و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان نیز صبح امروز  اعلام کرد: آمار مرگ و میر بر اثر کرونا در استان خوزستان در ماه جاری نسبت به ماه گذشته ۷۶ درصد کاهش یافته است.

سیدمحمدعلوی افزود: آمار مرگ و میر بر اثر کرونا در خوزستان تا پیش از اجرای طرح قاسم سلیمانی ۹۸ مورد در هفته بود که این آمار بعد از اجرای طرح در دی‌ماه به ۲۳ مورد در هفته رسیده که کاهش ۷۶ درصدی را نشان می‌دهد.
وی ادامه داد: تا پیش از این طرح، آمار هفتگی تست‌های مثبت کرونا در استان خوزستان ۲هزار و ۲۴۳ مورد بود که با اجرای این طرح از اول آذرماه تا پنجم دی‌ماه این آمار به ۴۹۷ تست مثبت رسیده که کاهش ۷۷ درصدی را نشان می‌دهد.
رئیس مرکز بهداشت خوزستان بیان کرد: در ابتدای اجرای طرح قاسم سلیمانی، آمار افراد کرونایی بستری در بیمارستان‌های استان خوزستان در هفته ۴۱۵ مورد بود که هفته اول دی‌ماه بعد از گذشت یک ماه از اجرای طرح به ۶۵ نفر رسید و کاهش ۸۴ درصدی داشت این در حالی است که طبق طرح کاهش ۳۰ درصدی قابل انتظار بود.
وی افزود: تابستان با پیک کرونا در استان خوزستان مواجه بودیم در حالی که انتظار می‌رفت آمار کاهش یابد لذا رفتار ویروس کرونا قابل پیش بینی نیست و نباید با کاهش آمار مغرور شویم، باید آمادگی مدیریت را داشته باشیم.
استان خوزستان از جمله استانهایی بود که خرداد ماه در پیک دوم کرونا قرار گرفت و تا پایان مرداد ماه این پیک ادامه داشت اما در شهریور ماه سیر ابتلا به بیماری کووید۱۹ در خوزستان کاهشی شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.