توافق ایران با اروپا برای توسعه کشت کیاهان دارویی

مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی از توافق ایران با اروپا برای توسعه کشت کیاهان دارویی خبر داد و گفت: رویکرد اصلی وزارت در تولید گیاهان دارویی، تولید با کیفیت و ارگانیک محصول است.
کد خبر : 2356
تاریخ انتشار : یکشنبه 27 دسامبر 2020 - 10:46
توافق ایران با اروپا برای توسعه کشت کیاهان دارویی

حسین زینعلی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اهواز اظهار داشت: یکی از اولویت‌های وزارت جهادکشاورزی توسعه کشت گیاهان دارویی است. خوزستان از استان‌های پر ظرفیت در این زمینه است و پارسال در این استان 2 هزار و 200 هکتار زیر کشت گیاهان دارویی بود.

وی با اشاره به لزوم افزایش عملکرد گیاهان دارویی افزود: در مقوله گیاهان دارویی نیاز به ارتقا سطح آموزش داریم و مطابق قانون متولی آموزش حوزه گیاهان دارویی اصناف مربوط هستند.

مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی گفت: گیاهان دارویی علاوه بر خاصیت دارویی، در اقتصاد کشور و ایجاد اشتغال نیز می تواند موثر باشد و برای همین با ایجاد بستر زمینه حضور و اشتغال زنان را نیز در این صنعت فراهم کردیم.

وی درباره راهکار حل بازار فروش برای گیاهان دارویی گفت: زمینه صادرات گیاهان دارویی فراهم است و هیچ محدودیتی در این زمینه نداریم. برای توسعه کشت گیاهان دارویی در خوزستان دنبال نیازسنجی کشوری و بین المللی هستیم تا بتوانیم در این عرصه سرمایه‌گذاری صورت گیرد.

 این مقام مسئول به مسئله کیفیت گیاهان دارویی در کشور اشاره و بیان داشت: رویکرد اصلی وزارت در تولید گیاهان دارویی، تولید با کیفیت و ارگانیک محصول است.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: برای توسعه گیاهان دارویی با اروپا توافق شده ‌تا از نیروی فنی در این حوزه استفاده شود.

به گزارش تسنیم؛ استان خوزستان با داشتن چهار اقلیم مختلف آب و هوایی ، دارای بیش از 50 گونه دارویی با ارزش صادراتی و بیش از 30 گونه مهم قابل کشت و توسعه است . شهرستان‌های دزفول، شوش، ایذه، باغملک،کارون، شوشتر و بهبهان مهمترین تولید کننده گیاهان دارویی در خوزستان هستند

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.