تربیت نیروی متخصص شیلات به کمک اداره‌کل فنی و حرفه‌ای خوزستان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه میان این اداره‌کل و اداره‌کل شیلات استان، گفت: این همکاری به منظور تربیت نیروی متخصص مورد نیاز در حوزه شیلات و در جهت تحقق شعار جهش تولید، تربیت نیروی ماهر و ارتقای مهارت شاغلین در این حوزه است.
کد خبر : 2288
تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 دسامبر 2020 - 9:11
تربیت نیروی متخصص شیلات به کمک اداره‌کل فنی و حرفه‌ای خوزستان

عبدالنبی سواعدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: یک طرح ملی در حوزه توسعه تولید و پرورش آبزیان وجود دارد که در این در راستا به زودی شاهد انعقاد تفاهم‌نامه ملی آن در استان خوزستان میان سازمان شیلات کشور، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و استانداری خوزستان خواهیم بود. برای تامین نیروی مورد نیاز اجرای این طرح نیاز بود که جهت استفاده مشترک از ظرفیت مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان، تفاهم‌نامه همکاری منعقد شود.

وی افزود: تفاهم‌نامه منعقد شده میان ما و اداره‌کل شیلات استان، به منظور تربیت نیروی متخصص مورد نیاز در حوزه شیلات است. همچنین در جهت تحقق شعار جهش تولید، تربیت نیروی ماهر و ارتقای مهارت شاغلین در این حوزه بتوانیم بالاترین بهره‌وری را از ظرفیت‌های موجود داشته باشیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان با اشاره به اینکه یکی دیگر از اهداف همکاری با اداره‌کل شیلات،  توسعه صنعت شیلات و پرورش آبزیان، با تربیت نیروی جدید است، ادامه داد: این طرح در سطح استان برای پرورش ماهی و میگو در حجم متراکم اجرا می‌شود و با اجرای آن می‌توانیم شاهد توسعه این صنعت باشیم.

سواعدی با اشاره به مزایای پرورش آبزیان به روش مدرن، تصریح کرد: با توجه به اینکه آبزیان در استان نیازی به آب زیادی ندارند در این طرح از آب گردشی استفاده می‌شود؛ یعنی منابع آب هدر نمی‌رود و با کمترین مقدار آب، بیشترین بهره‌وری را خواهیم داشت. این کار را در شهرستان‌های باغملک و ایذه نیز می‌توانیم انجام دهیم و نیازی نیست که حتما مزارع سنتی پرورش آبزیان را راه‌اندازی کنیم، بلکه می‌توان با استفاده از مزارع مدرن با کمترین میزان آب، آبزیان را پرورش داد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.