آخرین بیمار کرونایی از آی سی یو آبادان مرخص شد

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان از ترخیص آخرین بیمار بستری در بخش ICU یک بیمارستان آیت‌الله طالقانی آبادان در روز پرستار خبر داد.
کد خبر : 2237
تاریخ انتشار : دوشنبه 21 دسامبر 2020 - 5:35
آخرین بیمار کرونایی از آی سی یو آبادان مرخص شد

به گزارش ایسنا، به نقل از وبدای دانشکده علوم پزشکی آبادان، وی افزود: امسال روز پرستار حال و هوای خاصی داشت؛ بعد از اینکه چند پیک هولناک بیماری کووید – ۱۹ را پشت سر گذاشتیم و بعد از ماه‌ها تلاش شبانه‌روزی همکاران پرستار این فرصت ایجاد شد تا برای قدردانی از زحمات آن‌ها در خدمت ایشان باشیم‌.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: در شرایطی امروز در کنار پرستاران دانشکده علوم پزشکی آبادان بودیم که از ابتدای پاندمی ویروس کرونا ۴۵۰ نفر از همکاران کادر پرستاری ما به این بیماری مبتلا شدند اما همه در طول پاندمی گل کاشتند و قدردان زحمات ایشان هستیم.

وی ادامه داد: اخباری وجود دارد مبنی بر اینکه بتوانیم نیروهای شرکتی را به قراردادی تبدیل کنیم و امروز نیز با دستور اکید مقام معظم رهبری در خصوص موضوع استخدام پرستاران، این مبحث شکل جدی‌تری به خود گرفت.

سلمان‌زاده ادامه داد: امیدواریم بتوانیم با این تفاصیل پرستاران بیشتری را جذب کنیم. از گذشته کمبود پرستار داشتیم و امیدواریم که با توجه به شرایط کنونی بتوانیم این کمبود را جبران کنیم. نسبت پرستار به تخت در محدوده فعالیت دانشکده علوم پزشکی آبادان ۰.۷ نسبت به هر تخت است در صورتی که باید یک و نیم پرستار نسبت به هر تخت داشته باشیم.

وی با اشاره به آخرین وضعیت بستری بیماران مبتلا به ویروس کرونا در محدوده فعالیت دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: خوشبختانه بخش ICU یک بیمارستان آیت‌الله طالقانی آبادان امروز آخرین بیمار خود را ترخیص کرد و خالی شد و در حال حاضر ۴۰ بیمار مبتلا به کووید – ۱۹ در این بیمارستان بستری هستند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان بیان کرد: شرایط بیماری کووید – ۱۹ در جنوب غرب خوزستان، بسیار خوب است و باید قدر این شرایط را بدانیم و متوجه باشیم که با زحمات زیادی این وضعیت حاصل شده است، نباید با یک شب‌نشینی دوباره جان عزیزان‌مان را به خطر بیندازیم.

به گزارش ایسنا، آیین تقدیر از پرستاران نمونه کشوری با حضور دکتر روحانی؛ رئیس جمهور، وزیر بهداشت و رییس سازمان نظام پرستاری ظهر امروز برگزار شد.

در این آیین شیدا اسدی، آرزو شریفی آذر، نرگس جلالیان، اکرم مصداقی، مریم چرش و سید طالب شوکاوی از دانشکده علوم پزشکی آبادان به عنوان پرستار نمونه کشوری تقدیر شدند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.