بیمارستانی در دزفول که امیدبخش بیماران سرطانی شد

بیمارستان بدون صندوق امام حسن مجتبی(ع) دزفول از سال‌ها قبل بدون دریافت وجه در حال درمان بیماران سرطانی است و به آنها امید می‌دهد.
کد خبر : 2044
تاریخ انتشار : شنبه 5 دسامبر 2020 - 7:56
بیمارستانی در دزفول که امیدبخش بیماران سرطانی شد

از کار افتادن ناگهانی کلیه‌های پدرم شوک بزرگی به خانواده ما وارد کرد، رنگ و روی زرد او حال و روز درونش را به خوبی نشان می‌داد.
بعد از انجام آزمایش‌های تکمیلی، راهکار پیشنهادی پزشکان انجام جراحی‌های ابتدایی و تجویز داروهای موردنیاز دیالیز بود.
با این دستور نگرانی‌ها به سمت نحوه کار دیالیز، چیزی که تاکنون فقط نامش را شنیده بودیم و هزینه‌های احتمالی آن معطوف شد چراکه حقوق بازنشستگی کفاف هزینه‌های یک زندگی ساده را هم نمی‌داد. 
با یک جستجوی ساده در اینترنت، هزینه هر بار دیالیز بین سه تا پنج میلیون ریال برآورد شد این در حالی بود که یک بیمار دیالیزی هفته‌ای سه بار باید دیالیز می‌شد.

با یک حساب سرانگشتی هزینه ماهانه دیالیز حدود ۴۰ تا ۶۰ میلیون ریال بود که البته هزینه پزشک و دارو هم باید به آن اضافه می‌کردیم؛ این هزینه‌ها اصلا با دریافتی خانه ما جور در نمی‌آمد.
نگاهم به چشمان معصوم پدرم دوخته شد که با ناامیدی به آینده خیره شده بود؛ بالابودن هزینه‌های درمان باعث شد کور سوی امید در زندگی ما کمرنگ‌تر شود.
روز بعد که برای اقدامات تکمیلی توسط پزشک مربوطه ویزیت شدیم در کمال ناباوری ما را با مرکز خیریه درمانی امام حسن مجتبی(ع) آشنا کرد که خدماتی چون دیالیز، پرتودرمانی و شیمی درمانی را به صورت رایگان و با کمک خیرین ارائه می‌داد؛ همین امر کافی بود تا نور امید در وجود خانواده ما زنده و روند درمان بدون دغدغه آغاز شود. 
این مطالب مرور خاطرات یک بانوی دزفولی است که مدتها  از خدمات مرکز خیریه سرطانی امام حسن مجتبی(ع) دزفول بهره مند شده است؛ مرکزی که هیچ صندوقی برای پرداخت هزینه ندارد.

اگرچه هزینه دیالیز بیماران در مراکز دولتی رایگان است ولی اغلب تجهیزات و ساختمان مرکز دیالیز دزفول نیز توسط مرکز امام حسن مجتبی(ع) و توسط خیران تامین شده‌اند.

کریمه لوینه یکی از بیماران سرطانی دزفول نیز از سال ۱۳۹۳ گرفتار سرطان شد؛ این بیمار با افتتاح مرکز امام حسن مجتبی(ع) در سال ۱۳۹۵ از خدمات این مرکز بهره مند شده است.

وی درباره خدمات رایگانی که از این مرکز دریافت می‌کند با خبرنگار ایرنا به گفت و گو نشست؛ او می‌گفت: هر ۲۱ روز یک بار باید شیمی درمانی شوم ولی با وجود اینکه هزینه هر بار شیمی درمانی آن هم با دفترچه حدود ۳۰ میلیون ریال است ولی مرکز امام حسن مجتبی(ع) هیچ هزینه‌ای از من دریافت نمی‌کند.

این بیمار اشاره‌ای هم به انجام آزمایشات مختلف و سونوگرافی داشت و قدردان خدمات مرکز امام حسن مجتبی(ع) بود؛ او این موضوع هم یادآور شد که این مرکز علاوه بر ارائه خدمات درمانی، کمک‌های معیشتی هم به او داده است.

لوینه گلایه‌ای هم از سازمان غدا و دارو داشت و عنوان کرد: هزینه داروها را خودم باید پرداخت کنم؛ قبلا سازمان غذا و دارو ۵۰ درصد هزینه‌ دارو را پرداخت می‌کرد ولی از خردادماه امسال پرداخت نمی‌کند.

موارد بالا فقط ۲ نمونه از ۱۰۰‌ها موردی بودند که در سخت‌ترین شرایط روحی و اقتصادی به مرکز خیریه امام حسن مجتبی(ع) دزفول مراجعه کرده و ناامید نشده‌اند. 

چندی پیش نیز خبری مسرت بخش درخصوص مرکز درمانی امام حسن مجتبی(ع) منتشر شد؛ این مرکز با حمایت بی‌دریغ خیرین، پیگیری فراوان و ظرفیت‌های موجود، مجوز بیمارستان را از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گرفت.

اکنون بیمارستان خیریه سرطانی دزفول در هشت طبقه با کمک خیران در حال ساخت است؛ نکته جالب اینکه کلیه هزینه‌های ساخت این بیمارستان نیز توسط خیرین تامین می‌شود.

با قدم زدن در بخش‌های مختلف این مرکز درمانی متوجه قاب عکس‌هایی از خیرانی می‌شویم که در ساخت هر بخش و تهیه هر دستگاه سهمی داشته‌اند. هر بخش و دستگاه به نام یکی از این خیران نامگذاری شده‌اند.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول اخیرا در یک برنامه تلویزیونی اشاره‌ای به خدمات رایگان این مرکز درمانی داشت و عنوان کرد: پرسنل این مرکز درمانی هم حقوق خود را از خیران تامین می‌کنند.

وجود پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها و امکانات و مکان استراحت برای خانواده بیماران مراجعه کننده از دیگر شهرها از دیگر نکاتی بود که علی فرهمندپور به آنها اشاره کرد.

بنا به گفته رئیس بیمارستان خیریه امام حسن مجتبی(ع) دزفول، علاوه بر خدمات گذشته با پیگیری‌های انجام شده تا پایان امسال پیوند مغز استخوان نیز در این مرکز خیریه انجام خواهد شد.
محمدرضا اسماعیل چگنی همچنین از اخذ مجوز خرید یک دستگاه پت اسکن خبر داد و اظهارداشت: کاربرد این دستگاه، طراحی دقیق درمان تومورهای سرطانی بوده و در حال ورود به دزفول است.
وی با بیان اینکه خرید این دستگاه یکهزار میلیارد ریال هزینه دارد و فقط در ۲ نقطه کشور موجود است، افزود: تا پایان امسال بخش طب تسکینی نیز در این مرکز خیریه به بهره برداری خواهد رسید.

رئیس بیمارستان خیریه امام حسن مجتبی(ع) دزفول بیان کرد: کلیه خدمات این مرکز چون آزمایشگاه، تزریق شیمی درمانی، پرتودرمانی، اسکان همراهان بیماران و غذای آنها رایگان است ولی داروهای شیمی درمانی مورد نیاز باید خارج از این مرکز تامین شوند البته در صورتی که بیمار تحت پوشش کمیته امداد یا بهزیستی باشد داروی او نیز تامین خواهد شد.
وی با اشاره به کمک ۲۰۰ میلیارد ریالی اخیر خیرین به این مرکز افزود: اگر بابت فرانشیز بیمار هزینه دریافت شود در یک ماه بیش از ۱۸ میلیارد ریال باید از بیماران دریافت شود ولی همه این هزینه‌ها توسط خیرین پرداخت می‌شود و بیمار هیچ هزینه‌ای پرداخت نمی‌کند.
اسماعیل چگنی بیان کرد: ۲۷۰ نفر از بیماران تحت پوشش این مرکز خیریه که بیماران سرطانی نیازمند هستند ماهانه از سبد ارزاق نیز بهره مند می‌شوند.
وی به کمک حدود ۷۰ میلیارد ریالی خیرین برای خرید دستگاه و ساختمان سازی در یک ماه گذشته اشاره کرد و گفت: مجوز بیمارستان خاص سرطانی دزفول نیز گرفته شده و ساختمان آن در دست ساخت است.
وی افزود: این بیمارستان شامل چهار  اتاق عمل، بستری، آی سی یو، سی سی یو، پت اسکن یا بخش هسته ای، ماموگرافی، آندوسکوپی، کلونوسکوپی، دندانپزشکی، آزمایشگاه خاص سرطان و ژنتیک، داروخانه، درمانگاه تخصصی و اورژانس خواهد بود.

رئیس بیمارستان خیریه امام حسن مجتبی(ع) دزفول به فعالیت بخش پرتودرمانی این مرکز نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۲ دستگاه پرتودرمانی روزانه به ۷۵ بیمار به صورت رایگان خدمات رسانی می‌کنند که ۷۰ درصد این بیماران غیربومی هستند. 
وی با بیان اینکه وسایل پرتودرمانی در این مرکز به صورت رایگان در اختیار بیماران قرار می‌گیرند، افزود: سومین دستگاه پرتودرمانی این مرکز نیز به زودی نصب و در اختیار بیماران قرار می‌گیرد این درحالی است که اگر از بیماران هزینه‌ای برای پرتودرمانی دریافت شود ماهانه بیش از ۱۰ میلیارد ریال درآمدزایی خواهد داشت.
رییس این مرکز درمانی خیریه سرطانی گفت: بیمارستان خیریه سرطانی دزفول در هشت طبقه در حال ساخت است که تاکنون ۴۰۰ میلیارد ریال برای ساخت آن هزینه شده و برای تکمیل نیازمند ۷۰۰ میلیارد ریال دیگر است.

حدود ۶ هزار و ۷۰۰ بیمار تحت پوشش مرکز امام حسن مجتبی(ع) دزفول هستند که اکثر این بیماران از شهرهای خوزستان، ایلام و لرستان هستند؛ حدود چهار هزار نفر از این بیماران از دزفول و حدود سه هزار و ۷۰۰ نفر غیربومی هستند که خدماتی چون رادیوتراپی، تزریق شیمی درمانی و پرتودرمانی به آنها ارایه می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.