قصه پرتکرار آبگرفتگی معابر در خوزستان پس از بارش باران / مُسکن تعطیلی مسئولان دیگر جواب نمی‌دهد

بارش‌های شب گذشته خوزستان بسیاری از شهرهای این شهر را به زیر آب برده و تردد در بسیاری از شهر با مشکل و در برخی شهرها آب به داخل منازل نفوذ کرده است.
کد خبر : 1970
تاریخ انتشار : یکشنبه 29 نوامبر 2020 - 12:51
قصه پرتکرار آبگرفتگی معابر در خوزستان پس از بارش باران / مُسکن تعطیلی مسئولان دیگر جواب نمی‌دهد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، باران این رحمت الهی وقتی با بی تدبیری و نداشتن راهکار مسئولان روبرو شود، به زحمتی جانکاه برای مردم تبدیل می‌شود. پدیده قابل پیش بینی بارندگی بیش از ۱۰ سال است با تدابیر نادرست و عدم پیش بینی مسئولان، از طراوات و نشاط پس از باران، آبگرفتگی و رفتن خانه‌ها به زیر آب را از خود به یادگار می‌گذارد.

آبگرفتگی معابر داستان پر تکرار شهرهای خوزستان

مُسکن تعطیلی و ورود نیروهای جهادی برای نجات مردم گرفتار در سیل نسخه‌ای است که هر ساله مسئولان برای حل مسئله آبهای سطحی خوزستان تجویز و درمان قطعی را به سال بعد و نداشتن اعتبارات گره می‌زنند.

پدیده آبگرفتگی نه در یک شهر و بلکه در سراسر خوزستان همه ساله تکرار و زندگی مردم را به یغنا می‌برد و جالب آنجاست هر سال با وجود تجارب سال گذشته، مدیریتی ضعیف و پر اشتباه ظاهر میشود. به طوری که اگر مسئولان شهری اهواز از آبگرفتگی سنگین آبان ۹۸ معابر اهواز عبرت گرفته بودند، اکنون مدیریت این حجم کم بارندگی شاید دقیق تر انجام می‌شد.

مسئولانی که نه استعفا بلدند و نه عذرخواهی! چه بسا پس از ۱۰روز بارندگی و فروکاستن سطح آب، در قامت ابرمرد میدان ظاهر شده و حل مشکلات را به سال بعد و روزگاری دگر حواله می‌دهند

بندر ماهشهر با ۱۰۷ میلی‌متر بیشترین میزان بارندگی را داشته است

محمد سبزه زاری مدیرکل هواشناسی استان خوزستان درباره بارندگی های دیشب خوزستان اظهار داشت: براساس گزارش‌های رسیده میزان بارندگی ایستگاه‌های هواشناسی استان خوزستان از دیروز تا امروز (هشتم آذرماه تا نهم آذرماه سال ۹۹)؛ بندر ماهشهر با ۱۰۷ میلی‌متر بیشترین میزان بارندگی داشته و اهواز نیز ۳۰ میلی متر بارندگی داشته است.

سازمان هواشناسی استان خوزستان همچنین اظهار داشت: از چهارشنبه سامانه بارشی جدیدی وارد خوزستان می‌شود. این سامانه بارشی از روز پنجشنبه هفته گذشته در خوزستان فعال شد که تا اواسط فردا دوشنبه در استان فعال است.

در پی بارش باران در چند روز اخیر طبق اعلام هلال احمر خوزستان به ۷۲۹ نفر گرفتار در آبگرفتگی امدادرسانی شده است.

تعطیلی دیرهنگام، نخستین اقدام مدیریت استان برای حل مشکل آبگرفتگی معابر

امید بن عباس صبح امروز یکشنبه اظهار داشت: به دنبال آبگرفتگی معابر شهری و به منظور پیش بینی مشکلات در تردد مردم به درخواست فرمانداران و با تأیید استاندار خوزستان، ادارات و بانک‌های اهواز، ماهشهر، رامشیر و امیدیه امروز تعطیل اعلام می‌شود.

وی تأکید کرد: این تعطیلی شامل مراکز درمانی، واحدهای عملیاتی، امدادی و خدماتی نمی‌شود.

اعلام ساعت ۹ صبح مدیریت بحران در تعطیلی ادارات باعث سردرگمی پرسنل و مردم شد. به طوری که بسیاری از پرسنل سازمان‌ها و ادارات که به محل کار رفته بودند، مجدد مجبور به بازگشت به خانه شدند.

نفوذ آب به منازل مردم/ تردد در برخی خیابان‌ها سخت است

اهواز پس از بارش ۳۰ میلی متری به زیر آب رفته و نبود سازوکار مناسب برای دفع آبهای سطحی بخشی از خیابانهای اصلی شهر را غیرقابل تردد کرده است. به طوری که در بخشی از خیابان‌ها، آب به منازل مردم وارد شده و نشاط پس از باران را به تخلی بدل کرده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.