پیمانکاران از طرح تامین آب آشامیدنی سردشت دزفول استقبال نکردند

مدیر امور آب و فاضلاب دزفول گفت: طرح تامین آب آشامیدنی سردشت 2 بار به مناقصه رفت ولی با توجه به حجم کار، پیمانکاران از آن استقبال نکردند.
کد خبر : 1945
تاریخ انتشار : شنبه 28 نوامبر 2020 - 5:46
پیمانکاران از طرح تامین آب آشامیدنی سردشت دزفول استقبال نکردند

مصطفی اسماعیل سالم  در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به تامین آب سردشت از رودخانه، میزان کدورت آب هنگام بارندگی بالا می‌رود لذا طرح آبرسانی به این منطقه با هدف پایداری و تامین آب سالم و بهداشتی روستاها و منطقه سردشت در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: قرار شد چاهی برای تامین آب کل منطقه سردشت در کوپیته حفر شود که این طرح ۲ بار به مناقصه رفت ولی با توجه به حجم کار، پیمانکاران از آن استقبال نکردند.

مدیر امور آب و فاضلاب دزفول هزینه این طرح را یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعلام و بیان کرد: اجرای این طرح نیازمند حمایت دولت است.

وی درخصوص اقدامات آبفا برای نوسازی تاسیسات اداره آبفا سالند گفت: آبفا از ۲ سال قبل با اعتباری حدود ۱۲۰ میلیارد ریال نسبت به نوسازی تاسیسات ۴۰ سال گذشته اقدام کرده که ابنیه تکمیل و تجهیزات در حال تکمیل هستند و در مجموع حدود ۸۰ درصد کار انجام شده است.

اسماعیل سالم همچنین با اشاره به مشکل آب روستاهای کهنک و ماهور برنجی اظهارداشت: احداث چاه روستای کهنک انجام شده ولی خط انتقال آن باقی مانده است.

وی وجود معارض را از مشکلات آبرسانی به روستای کهنک عنوان کرد و افزود: انتظار داریم مردم و معارضان برای حفر چاه و احداث خط انتقال آب آشامیدنی روستای کهنک همکاری کنند.

مدیر امور آب و فاضلاب دزفول کمبود اعتبار را از دیگر مشکلات آبرسانی به کهنک بیان کرد و گفت: اگر اعتبار لازم به این طرح تزریق و پیمانکار مشغول کار شود مشکل آب این روستاها نیز برطرف خواهد شد.

وی با اشاره به کاهش چشمگیر اعتبارات این اداره در سال جاری اظهارداشت: اغلب طرح‌های آب و فاضلاب شهرستان دزفول به دلیل نبود اعتبار متوقف شده‌ و پیمانکاران طرح‌ها را رها کرده‌اند.

اسماعیل سالم افزود: سال گذشته اعتبار آب و فاضلاب شهری به تنهایی حدود ۲۰۰ میلیارد ریال بود ولی امسال کل اعتبار تخصیصی به آب و فاضلاب روستایی و شهری شهرستان دزفول ۵۰ میلیارد ریال است.

وی با اشاره به ادغام شرکت آب و فاضلاب روستایی در آب و فاضلاب شهری افزود: حدود ۸۵ روستا و ۵۰ حلقه چاه با این ادغام تحویل اداره آب و فاضلاب شهرستان دزفول شد.

بیش از ۱۳۰ هزار مشترک آب و ۴۷ هزار مشترک فاضلاب در شهرستان دزفول وجود دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.